woensdag 14 januari 2015

Regelmatig bloggen, wat houdt mij tegen?

 
yes, I'm still alive! De mensen die mij al wat langer volgen weten dat ik niet zo'n regelmatige blogger ben. Ik vind het altijd knap hoe meiden die bloggen naast hun studie ook nog een regelmaat in het plaatsen van hun blogposten kunnen houden! Stiekem ben ik daar soms best een beetje jaloers op. Ik ben gaan zitten broeden waarom mij dit niet lukt en wat ik hier aan zou kunnen veranderen. Benieuwd? Lees dan veder. 


  Onzekerheid.
Iedereen kent het gevoel van onzekerheid denk ik wel en elke persoon gaat ook weer anders om met het gevoel van onzekerheid. Ik vind bloggen echt leuk, maar tegelijk maakt het me soms heel onzeker. Op dat moment spoken er allemaal vragen door mijn hoofd, is het wel leuk genoeg wat ik schrijf? Wat denken mensen wel niet  als mijn blogposten vol spellingfouten staan en ze dan lezen dat ik onderwijsassistent studeer?   Natuurlijk lees ik al mijn artikeltjes door op spellingfouten, maar ik ben en blijf zo dyslectisch als een deur. Ik zie al wel vooruitgang qua spelling als ik het vergelijk met mijn artikels van toen ik net begon met bloggen.  Ondanks de verbetering blijf ik er onzeker over, dit houdt me soms tegen om een artikel online te zetten. Soms onbewust maar ben er ook soms zelf heel bewust van dat de onzekerheid me tegen houdt. 

Ik ben me er van bewust dat ik snel onzeker ben en dat ik (te) veel denk dat mensen negatief over me denken. Dit is een ding wat ik zeker moet afleren! Niet iedereen denkt gelijk negatief. Ik blog voor mijn plezier en dit wil ik ook echt zou houden, daar hoort die onzekerheid niet bij! Ik moet mezelf aanleren dat ik niet zo veel van iemands anders mening moet aantrekken, maar dat zit er soms zo ingebakken.  Ik ga proberen om de onzekerheid aan de kant te schuiven en weer met plezier te gaan bloggen. 

 Inspiratieloos
soms heb ik gewoon echt geen inspiratie! Soms ga ik dan op andere blogs kijken die me vaak inspireren, maar dan wil ik het ook weer niet na-apen.  Inspireren door een artikel kan natuurlijk geen kwaad, maar die grens van na-apen en geïnspireerd raken ligt vaak heel dicht bij elkaar. Vaak schrijf ik het wel even ergens op, gewoon heel kort in één of twee woorden zodat als ik het terug zie als nog mijn eigen draai er aan kan geven. Als ik er inspiratie heb, dan krijg ik dat vaak op de raarste momenten op de dag en schrijf ik het even snel op, de kunst is om dan niet het briefje kwijt te raken.

De beste oplossing voor het briefjes-kwijtraak-probleem is denk ik een notitie boekje kopen, of beter er weer ergens in mijn kamer opduiken. Ik heb namelijk geen schoenen tik zoals de meeste vrouwen (oke stiekem ook een beetje) maar een notieboekje tik. Ik heb ontzettend veel boekjes en die liggen overal en nergens. Het beste zou zijn als ik een boekje heb die ik standaard in mijn tas heb zitten, en daar gewoon alles in op schrijf wat er in me op komt. Oké, dat is het plan. Hopelijk raak ik dan niet al die mijn briefjes met ideeën kwijt!

Plannen
Ik kan plannen, maar ik ben nog beter in uitstellen. Dit gebeurd dan ook regelmatig! Met sporten, met school maar ook met bloggen. Ik vind het leuk om te doen, maar zo als ik eerder al noemde houdt soms mijn onzekerheid me tegen om te bloggen. Ik wil dit van me afzetten en bloggen met plezier. Maar vooral bloggen wanneer ik er inspiratie en zin in heb, zodat het niet gaat voelen als verplichting. Als ik echt een maga-fantastische-inspirerende-blog-dag heb kan ik proberen voor uit te werken. Maar het belangrijkste vind ik, dat ik het behoud als hobby en het ook blijf zien als hobby en niet als verplichting. 

Nu ik dit met jullie heb gedeeld, voelt het als een opluchting. Ik krijg weer zin om te bloggen, om dingen met jullie te delen! Ik hoop dat ik deze week even een artikeltje in elkaar kan draaien van New York, die zien jullie nog verschijnen!
Tips en trucks om mijn blog voor jou prettiger te maken zijn altijd welkom!
Keep smiling!






1 opmerking :

  1. Niet onzeker zijn hoor, zowel je artikel ideeën of foutjes! Ik maak ook helaas regelmatig fouten hoe vaak ik het ook nog nalees dan lees ik er zo overheen. Qua inspiratie heb ik instagram voor, vol met foto's en dat zet me regelmatig aan het denken! Soms moeten dingen ook vanzelf gaan en als het je teveel moeite kost om iets neer te zetten dan heb je er ook minder plezier in. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen